Budgetbeheer

 

Bij budgetbeheer geeft u uw financiële zaken (grotendeels) uit handen. Wij beheren dus in feite uw financiën.

Al uw inkomsten zoals salaris, uitkering en belastingen enz. worden op een beheerrekening gestort. Hier betalen wij de vaste lasten van zoals de huur, energie, verzekeringen enz. Ook wordt er geprobeerd om geld aan de kant te zetten voor onvoorziene uitgaven zoals bijvoorbeeld een rekening voor de “eigen risico zorgverzekering” of het stukgaan van een koelkast. Daarnaast ontvangt u wekelijks uw huishoudgeld op uw leefgeldrekening. De instanties waar u regelmatig een betaling aan moet doen zoals het waterschap, zorgverzekering enz. kunnen we een brief sturen met het verzoek om de facturen naar AFOO te sturen zodat we de rekeningen kunnen betalen. U kunt er ook voor kiezen om het op uw huisadres te laten blijven komen. U moet dan elke maand kopieën van de facturen maken en opsturen naar kantoor. Zonder een factuur kunnen wij geen betaling doen.

 

Hoe gaan wij te werk:

 

U meldt zich aan via de website, mail, telefonisch of persoonlijk tijdens het inloopspreekuur. Vervolgens nodigen wij u uit voor een vrijblijvend gesprek. Dit kan telefonisch of persoonlijk. Aan de hand van dit gesprek kunt u besluiten of u met ons in zee wilt gaan en kunnen we een vervolgafspraak plannen voor een intakegesprek. Voor dit gesprek vragen wij u om alles wat u in huis heeft betreffende uw financiën mee te nemen. Hierbij moet u denken aan loonstroken, maandlasten, achterstanden enz. U krijgt van ons een lijst met welke stukken u moet aanleveren.

Aan de hand van dit gesprek en de ingeleverde stukken maken wij een financieel overzicht voor u. Hieruit kunnen we opmaken of de inkomsten voldoende zijn voor alle uitgaven of dat er ergens bezuinigd dient te worden.Aan de hand van dit gesprek en de ingeleverde stukken maken wij een financieel overzicht voor u. Hieruit kunnen we opmaken of de inkomsten voldoende zijn voor alle uitgaven of dat er ergens bezuinigd dient te worden.

 

Wanneer u schulden heeft, kijken we of er voldoende geld is om eventuele betalingsafspraken met schuldeisers te maken om de schulden op deze manier af te lossen. Is dit niet mogelijk, dan gaan we samen met u kijken wat voor u de beste oplossing is.

 

Kort samengevat:

 

  • We stellen een budgetplan op en geven u daar waar nodig adviezen om te bezuinigen
  • We openen voor u een beheerrekening waarop u ons machtigt
  • We verzorgen voor u de maandelijkse betalingen van de vaste lasten
  • We maken wekelijks uw huishoudgeld naar uw leefgeldrekening over
  • Indien mogelijk, maken we betalingsafspraken met schuldeisers en doen maandelijkse deze betalingen
  • We vragen, waar nodig, huur- en zorgtoeslag aan en kindgebonden budget
  • We sturen eventueel de post naar u door
  • U krijgt periodiek een overzicht van de inkomsten en uitgaven

 

 

Budgetbeheer

AFOO bewind & Beheer logo
NBBI logo
AFOO kan helpen als schulden stress veroorzaakt

Budgetbeheer

 

Bij budgetbeheer geeft u uw financiële zaken (grotendeels) uit handen. Wij beheren dus in feite uw financiën.

Al uw inkomsten zoals salaris, uitkering en belastingen enz. worden op een beheerrekening gestort. Hier betalen wij de vaste lasten van zoals de huur, energie, verzekeringen enz. Ook wordt er geprobeerd om geld aan de kant te zetten voor onvoorziene uitgaven zoals bijvoorbeeld een rekening voor de “eigen risico zorgverzekering” of het stukgaan van een koelkast. Daarnaast ontvangt u wekelijks uw huishoudgeld op uw leefgeldrekening. De instanties waar u regelmatig een betaling aan moet doen zoals het waterschap, zorgverzekering enz. kunnen we een brief sturen met het verzoek om de facturen naar AFOO te sturen zodat we de rekeningen kunnen betalen. U kunt er ook voor kiezen om het op uw huisadres te laten blijven komen. U moet dan elke maand kopieën van de facturen maken en opsturen naar kantoor. Zonder een factuur kunnen wij geen betaling doen.

 

Hoe gaan wij te werk:

 

U meldt zich aan via de website, mail, telefonisch of persoonlijk tijdens het inloopspreekuur. Vervolgens nodigen wij u uit voor een vrijblijvend gesprek. Dit kan telefonisch of persoonlijk. Aan de hand van dit gesprek kunt u besluiten of u met ons in zee wilt gaan en kunnen we een vervolgafspraak plannen voor een intakegesprek. Voor dit gesprek vragen wij u om alles wat u in huis heeft betreffende uw financiën mee te nemen. Hierbij moet u denken aan loonstroken, maandlasten, achterstanden enz. U krijgt van ons een lijst met welke stukken u moet aanleveren.

Aan de hand van dit gesprek en de ingeleverde stukken maken wij een financieel overzicht voor u. Hieruit kunnen we opmaken of de inkomsten voldoende zijn voor alle uitgaven of dat er ergens bezuinigd dient te worden.Aan de hand van dit gesprek en de ingeleverde stukken maken wij een financieel overzicht voor u. Hieruit kunnen we opmaken of de inkomsten voldoende zijn voor alle uitgaven of dat er ergens bezuinigd dient te worden.

 

Wanneer u schulden heeft, kijken we of er voldoende geld is om eventuele betalingsafspraken met schuldeisers te maken om de schulden op deze manier af te lossen. Is dit niet mogelijk, dan gaan we samen met u kijken wat voor u de beste oplossing is.

 

Kort samengevat:

 

  • We stellen een budgetplan op en geven u daar waar nodig adviezen om te bezuinigen
  • We openen voor u een beheerrekening waarop u ons machtigt
  • We verzorgen voor u de maandelijkse betalingen van de vaste lasten
  • We maken wekelijks uw huishoudgeld naar uw leefgeldrekening over
  • Indien mogelijk, maken we betalingsafspraken met schuldeisers en doen maandelijkse deze betalingen
  • We vragen, waar nodig, huur- en zorgtoeslag aan en kindgebonden budget
  • We sturen eventueel de post naar u door
  • U krijgt periodiek een overzicht van de inkomsten en uitgaven

 

Wat zijn de kosten?

 

Klik hier om de tarieven in te zien.

NBBI logo
AFOO kan helpen als schulden stress veroorzaakt

AFOO bewind & Beheer logo
NBBI logo
AFOO kan helpen als schulden stress veroorzaakt